Arbeidsconflict na ontslagbrief voor accountmanager na vaak te laat komen Arbeidsconflict na ontslagbrief voor accountmanager na vaak te laat komen. Onverantwoordelijk gedrag? Een accountmanager weet veel zaken binnen te halen voor de werkgever. Hiervoor is wel nodig dat hij veel naar klanten rijdt en soms lang weg is. De werkgever heeft niet altijd zicht op wat hij doet, maar ziet wel dat de accountmanager nieuwe klanten aanbrengt. Omdat hij vaak weg is, neemt hij wat langer rust. Dat betekent dat hij soms wil uitslapen zodat hij weer goed aan de dag kan beginnen. Zijn werkgever is blij met de klanten, maar is minder blij met het feit dat hij af en toe te laat komt. Daarom worden gesprekken met hem gevoerd om een balans aan te brengen in zijn leven. Deze gesprekken zijn eerst zakelijk en vriendelijk. Ontslagbrief na meerdere gesprekken De werknemer belooft beterschap, maar komt af en toe toch te laat. Hij doet dit nadat hij klanten heeft binnengehaald voor het bedrijf. Echter, de werkgever is niet blij met het punt dat hij alsnog te laat komt. De werkgever is bang dat andere werknemers dit ook gaan doen waardoor hij geen gezag meer heeft op de werkvloer. Hij probeert dit duidelijk te maken in een nieuw gesprek met de accountmanager. Dit gesprek leidt niet tot verbetering waardoor de werkgever zich gedwongen voelt om hem op staande voet te ontslaan. Dat gebeurt met een ontslagbrief waarin wordt vermeld dat de accountmanager ondanks meerdere gesprekken alsnog te laat is gekomen. Arbeidsconflict wordt vaststellingsovereenkomst Het ontslag op staande voet wekt de woede van de accountmanager. Hierdoor ontstaat er een arbeidsconflict. De accountmanager vindt dat hij veel klanten heeft aangebracht bij de werkgever. Daarnaast vindt hij dat de werkgever rekening had moeten houden met het feit dat hij veel moet rijden en bellen om klanten binnen te halen. De accountmanager stelt zich dan ook op het standpunt dat hij is gebruikt om een voorbeeld te stellen aan andere minder succesvolle managers. Arbeidsjurist helpt bij ontslag Hij krijgt een adviesgesprek met een van onze arbeidsjuristen. De accountmanager begrijpt dat ontslag lastige materie is en laat de oplossing over aan een arbeidsjurist. Hij kiest uiteindelijk voor Novum juristen. Onze arbeidsjurist maakt bezwaar tegen het ontslag en haalt een vaststellingsovereenkomst uit het vuur voor de accountmanager. De accountmanager kreeg daarmee uiteindelijk een transitievergoeding en een ontslagvergoeding vanwege zijn eerdere prestaties. Contact Heeft u ook vragen over ontslag op staande voet of ontslag met wederzijds goedvinden? Bel naar 0202616010 voor meer informatie. Lees hier meer artikelen. Novum biedt uitkomstU krijgt een eigen juristUw jurist adviseert u over de mogelijkhedenGeen onverwachte risico’s meerSnel weten waar u aan toe bentGeheel vrijblijvendGratis intake aanvragen Disclaimer: Novum juristen deelt algemene informatie over verschillende juridische zaken. Deze informatie is door onze specialisten bijeengebracht en gepubliceerd om zoveel mogelijk mensen te helpen. Omdat iedere zaak anders is en wetten voortdurend veranderen kunnen wij niet garanderen dat alle informatie correct en actueel is. Indien u op het punt staat om beslissingen te nemen is het sterk aanbevolen dat u eerst contact met ons op neemt. Hierdoor kunt u ook vragen stellen aan onze specialisten. 020 – 261 60 10 06 – 47 88 28 81 91% van onze klanten beveelt Novum juristen aan. Persoonlijk 9,1 Snelheid 8,8 Expertise 8,5 Resultaat 8,9 Gerelateerde berichten Ontslag bij Aldi Ontslag bij Aldi Vragen over ontslag bij Aldi. Ontslag op staande voet,… Het ontslagjournaal (deel 2) Het ontslagjournaal (deel 2) In deze nieuwe blog nemen wij de actualiteiten met…
Het ontslagjournaal (deel 2) Het ontslagjournaal (deel 2) In deze nieuwe blog nemen wij de actualiteiten met…