Ontslag en Vaststellingsovereenkomst

U heeft een geschil met uw werkgever

Wanneer in de vaststellingsovereenkomst duidelijk staat omschreven dat het initiatief voor het beëindigen van de arbeidsovereenkomst is genomen door de werkgever, bent u niet verwijtbaar werkloos. U behoudt uw recht op een WW-uitkering indien het ontslag niet het gevolg is van een dringende reden. Bij een dringende reden is er bijvoorbeeld sprake van sterk afkeurenswaardige gedragingen en eigenschappen van de werknemer.

Vaststellingsovereenkomst met opzegtermijn

Daarnaast is het van belang dat de opzegtermijn is opgenomen in de vaststellingsovereenkomst, omdat het UWV rekening houdt met deze termijn. U krijgt mogelijk over een deel van de (resterende) opzegtermijn geen WW-uitkering wanneer er een te korte of zelfs helemaal geen opzegtermijn is overeengekomen.

Vaststellingsovereenkomst controleren

De manier waarop de afspraken over de beëindiging van het dienstverband op papier wordt gezet is heel belangrijk. Komen er fouten voor in de vaststellingsovereenkomst, dan kan dit gevolgen hebben voor uw WW-uitkering. Laat de vaststellingsovereenkomst dan ook altijd controleren door een jurist.

Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 09:00 en 18:00 uur.

Gratis intake gesprek
WW-uitkering wordt veiliggesteld
Direct een jurist aan de telefoon
Aanvullend overleg zonder extra kosten
Onzekerheid wordt weggenomen

Beoordeling

Wat zeggen onze klanten?

We kunnen natuurlijk zelf vertellen over onze dienstverlening, maar dit kunnen onze klanten beter. Onze klanten beoordelen onze juridische dienstverlening met een 8,8 gemiddeld.

Meer dan 200 klanten gingen u voor
91% van onze klanten beveelt Novum juristen aan.

Persoonlijk

9,1

Snelheid

8,8

Expertise

8,5

Resultaat

8,9

Midden in een moeilijk arbeidsconflict heb ik novum gevonden. Dit was een hele verademing , heel erg dankbaar. hoefde zelf niets meer te doen, alles werd voor mij geregeld. Super voor de snelle en deskundige service.

van der Wal

Meneer Van der Wal

Account Manager

Connecting
Please wait...
Send a message

Sorry, we aren't online at the moment. Leave a message.

Your name
* Describe your issue
Login now

Need more help? Save time by starting your support request online.

Your name
* Describe your issue
We're online!
Feedback

Help us help you better! Feel free to leave us any additional feedback.

How do you rate our support?